Het Mis-Kuip verhaal |
Tussen mijn wensen voor de Honda staat ergens ook : een toerkuip. Ik had
al een aantal keren de motor genomen naar het werk, en het beviel me
eigenlijk prima. Binnendoor van Ede naar Doorwerth gaat prima, en is best
wel ontspannen. Maar toch wilde ik ook wel de snelweg op. Maar daar
waait de rijwind me bijna de helm van het hoofd. Oplossing : Een
scherm of kuip. |
Op het internet werd dus naarstig gezocht naar een kuip of scherm,
passende op een CX. En die zijn best te vinden, voor een redelijke prijs.
Maar zelfs een redelijke prijs is voor mij aan de hoge kant, ik
moet het echt van buitenkansjes hebben. Dus zocht ik buitenkansjes. |
Een advertentie met een kuip Maar eerst wilde ik even een paar tips hebben over de4 montage van een Rickman kuip op een CX500. Daarvoor plaatste ik een item op het forum van de Dutch Honda CX-500 club in de afdeling "techniek" onder het kopje "Rickman for Dummies" en daar kwam dezelfde dag nog een aantal reacties op. Nadat de eerste iets had gezegd over een hoger stuur begon ik wat nerveus te worden. Maar misschien wilde de verkoper zijn hoge stuur meeverkopen. Uiteindelijk bleek dat het zonder een hoger stuur toch zou moeten werken. Vrijdagavond togen we naar Nijmegen. Op het afgesproken adres aangekomen werd opengedaan. We hoefden niet binnen te komen want de kuip lag in de auto. Ook goed, wij naar de auto. Daar lag inderdaad een Rickman kuip. Maar, zo vertelde de verkoper, de ophangbeugels zaten zo vast, dat hij ze niet los kon krijgen. De kuip zou dus zonder de originele ophangbeugels verkocht worden, en dan zou ik zelf een beugel moeten maken. Daarmee was het verhaal ten einde. Dat ging niet, zelf zo'n beugel bouwen. Zonder voorbeeld, zonder het juiste gereedschap. Nee, dat ging echt niet. Nogal teleurgesteld stapten we weer in de auto, en reden terug naar huis. Geen kuip, jammer maar helaas. Dan wachten we maar op het volgende buitenkansje... |