Terug naar de Motorpagina


Winterstop



Wanneer de dagen korter worden, en de temperatuur daalt is het tijd om de motor binnen te zetten voor de winterstop.

"WAT !!! " en "Binnenzetten!!!" en "Winterstop!!!"

zijn de reacties van de doorgewinterde motorrijder, terwijl diens verontwaardiging de uitroeptekens nog eens extra aandikt. Tja, maar ik ben geen doorgewinterde motorrijder. Misschien meer een watje, een mooiweerrijder of zo iets. Motorrijden is ontspanning, en het moet leuk blijven. En ik ben tenslotte nog een 'mooi-weer-rijder', oftewel een heropstapper.

De Honda heeft de laatse weken wat last van kou. Het lukt voor geen meter om de motor te starten. Is het te koud, of is er iets fout met de carburateurs ? Ik weet het niet, en ik heb van alles geprobeerd. Benzine afgetapt, bougies schoongemaakt en gecontroleerd, carburateurs opgewarmt. Niets hielp, het enige resultaat was een lege accu. Nu moet 'ie toch echt onderdak. Het is, uitzonderlijk voor eind November, nog steeds rond de 10 graden buiten, maar ik besluit dat het tijd is. Voorlopig start 'ie toch niet.

Een aantal weken geleden heb ik de schuur al uitgeruimd, een racefiets opgehangen, en dozen weggegooid. Er zou nu voldoende ruimte moeten zijn voor de CX. Wel even opletten hoe ik mijn "Rode Rakker" neerzet, want ik heb tegenwoordig een acculader, en dus moet ik wel bij de accu kunnen komen. Dus achteruit de schuur in, dan kan ik er nog bij.



In de winterslaap

Zo, daar staat 'ie dan. Het heeft wat moeite gekost, achteruit in-manoevreren, maar het is gelukt, met hulp van twee zonen. De motorhoes eroverheen, zodat niet de eerste de beste fiets of wat dan ook gaat bijdragen aan de grote hoeveelheid krassen en krasjes die er nu al opzitten. Nu ben ik dus officieel 'motorloos' tot aan het einde van (ik denk zo) Maart 2007. Dan moeten ook de noodzakelijke punten afgewerkt worden, voordat ik de weg op kan, namelijk nieuwe banden en de oliekeerring(en).
En misschien moet ik ook (laten) kijken naar de ontsteking en de carburateurs

Maar voor alles moet ik niet uit het oog verliezen dat het leuk moet blijven en dat grote uitgaven niet verantwoord zijn. Sparen en de noodzakelijke centjes opzij leggen is het motto voorlopig. Eén band heb ik bij elkaar, nog een paar klusjes en dan heb ik de andere ook.

Slaap zacht, CX, en tot de volgende lente, als we weer samen er opuit trekken, over dijkjes en weggetjes, onder een vriendelijke zon. Misschien naar Vechta, en zeker naar het SJK 2007.



Slaap zacht





Terug naar de Motorpagina