Terug naar de Motorpagina


Stamtafel Noord-Brabant


Op elke eerste donderdag van de maand is er een CX stam-tafel 'Noord-Brabant', in Breda. Er zijn nu drie stamtafels,waar leden van de Dutch Honda CX-V club. een uurtje of twee koffie of wat anders drinken, verhalen, en soms ook onderdelen uitwisselen. 'Veluwe', de laatste woensdag van de maand in Nieuw Milligen is mijn 'eigen' stamtafel, slechts een 30 kilometer weg. En in Schagen is de stamtafel 'Noord-Holland', waar een aantal NoordHollandse CX-ers elkaar de eerste vrijdag van de maand ontmoeten. Er zijn er die elke stamtafel wel een keer bezoeken, maar tot dusver was ik, naast de maandelijkse bezoeken bij 'Veluwe' alleen even op bezoek geweest bij 'Noord Holland', en dat was zonder de motor.

CX-rijdster Grietje N. was jarig, maar ook was er een zoon jarig, en beider feestje viel op zaterdag. Er was wel een uitnodioging geweest voor Grietjes verjaardag, maar wat niet kan, dat kan niet, de zoon gaat voor. Maar deze donderdagavond had ik vrijgehouden, en dus werd de olie nagekeken, de verlichting gecontroleerd, en koers gezet naar Breda, waar de stamtafel is.
Volgens de filekaart van Nederland stond er op de A27 nog een flink eindje verkeer. En de A12 tussen Ede en Veenendaal is weer eens in ombouw, dus dat gaat ook niet lekker. Binnendoor naar Rhenen, en dan bij Kesteren de A15 op, dat leek de beste keuze. En dat was het ook.
Tot aan Gorichem was er wel wat verkeer op de weg, maar rustig. Dat veranderde bij Gorichem, waar ik de A27 op moest, richting Breda. Een kilometer file, was de waarschuwiung op de matrixborden. Maar het reed door, met een rustig gangetje van zo'n veertig-vijftig kilometer. Maar totaan Raamsdonkveer was het wel erg druk op de weg, en ik was er ruimschoots tevreden mee om rustig op de eigen rijstrook te blijven. Na Raamdonksveer ging het verder over de A59, waar ik een tankstop maakte. Vervolgens de afslag Terheijden, en nu kwam ik toch al dicht in de buurt. De TomTom stuurde me langs bochten en straten, totdat ik ergens midden in het niemandsland, vlak buiten de grenzen van Breda, de Texashoeve vond. En binnen in de Texashoeve vond ik de stamtafel 'Noord-Brabant', waar ik hartelijk werd ontvangen.
Grietje was er natuurlijk, en Werner, Cosmar, Joost en Antoon, Willem en .... (sorry even de naam kwijt). Een kopje koffie, een praatje, de tijd vloog om.


... stamtafel 'Noord Brabant'...

Ik wist, voordat ik vertrok, dat ik waarschijnlijk in het donker thuis zou komen, want Ede-Breda is toch ruim vijf kwartier, met mijn rijstijl. En dat zou dan weer een nieuwe belevenis zijn, op de CX. Maar toch wilde ik niet al te laat weer vertrekken.
Om kwart over negen begon ik aan de terugreis. Het koste wel even moeite om de "Rode Rakker" tussen de motoren en auto's uit te manoevreren, maar het lukte. Vrij eenvoudig vond ik de terugweg, Breda uit, weer in de richting van de A59. Het was beduidend koeler dan op de heenweg, en ik vond het jamer dat ik geen dunne trui of zo extra bij me had gestoken. Raamdonksveer, richting Gorichem, en daar kiezen: A15 of verder, A27. Het werd verder, en terwijl de schemering langzaam plaats maakte voor duisternis reed ik met een rustig gangetje van ong. 110 richting Utrecht. Daar de A12 op, bekend terrein ondertussen, en de A12 is 's nachts verlicht, dat wist ik, en dat bepaalde mede mijn keuze voor die route. En ook het laatste stuk A12, tussen Veenendaal en Ede is nu, vanwege de werkzaamheden, verlicht. Om 10:35 was ik thuis, moe maar voldaan, zoals dat heet.

Rijden bij nacht, over de snelweg. Weer een ervaring rijker...........



Terug naar de Motorpagina