Terug naar de Motorpagina


Terug naar de "Rode Rakker"


Op 13 augustus 2007 kocht ik, nadat de stator van de trouwe "rode rakker" het kennelijk had begeven, een andere CX die de naam "blauwe engel" kreeg. Maar ja, "what's in a name ?"

In dit geval niet zo heel veel. Een heftige ombouw-sessie samen met Marcel om deze engel wegwaardig te maken, ten koste van de rakker, leverde een redelijk goed rijdende machine op. SJK werd gedaan, een ritje naar Rotterdam...

Om een lang verhaal kort te maken, er treden steeds meer kleine gebreken en ongemakken aan het daglicht. Niets wat op zich een probleem mag heten, maar alles bij elkaar opgeteld is het heel wat. En het vreemdste van alles is, dat ik nog steeds vol vuur over de "rode" praat, en er geen vonkje enthousiasme te vinden is als ik het over de andere heb.

Daarom het besluit genomen: De "Rode Rakker" moet in ere hersteld worden, en de blauwe zal daarna verkocht worden, om de kosten te compenseren. Behalve dat, ik kan geen twee CX-en onderdak bieden.

Wat nu te doen ? Ik heb totaal geen ervaring in deze zaken. Als ik het zo bekijk moet er het volgende aan de "Rakker" gebeuren.
  • Blok eruit, stator vervangen.
  • Controleren koppeling
  • Terugbouwen van de onderdelen die eerder tussen blauw en rood zijn uitgewisseld
    • Voorwiel
    • Achterwiel
    • Voorpoten
    • Spatbord
    • Standaard
    • Kofferset
    • Uitlaten
  • en als extra ( eindelijk )Plaatsen van de Polaris

En dan moet er een redelijk achterband, of misschien een ruilwiel voor de blauwe komen, misschien een spatbord, en een standaard.
Waarom ?

Waarom niet de boel weer in elkaar bouwen zoals ik hem kocht, en dan gewoon de gebreken verzwijgen ?
En dan verkopen voor de hoogste mogelijke prijs ?

Omdat ik dat niet kan, willens en wetens iemand een minder goede machine aanbieden als zijnde een motor zonder grote gebreken......




Terug naar de Motorpagina