Terug naar de Motorpagina


Massa aansluiting bij een Krauserrek




Twee dagen later, op een niet al te koude vrije middag, ga ik aan het werk om de knipperlichten aan te sluiten. Het Sigma rek was van metaal, en dus in staat als 'massa' voor de knipperlichten te fungeren. Het net geplaatste Krauserrek is van kunststof, dus moeten er massa-draden gemaakt worden. Ik besluit om het meteen maar goed te doen en de nodige draden netjes het tot achter (of voor) het achterlicht te laten gaan. Het gaat prima, en het knippergedeelte werkt goed. Maar nu blijkt dat het achterlicht zelf niet in orde is, want de ene keer doet het achterlicht het wel, de daarop volgende keer niet.

Veel gezoek later kom ik tot de conclusie dat er een probleem moet zitten in de bestaande achterlicht bedrading. Nu heb ik net al de bakken met overtollig spul klaar gezet voor de onderdelenbeurs, en daar zat toch.....

Het andere achterlicht, met bedrading, is snel gevonden. Het gaat wat minder snel om de draadgedeelten en fittingen over te zetten, zodat de beste delen samen een goed functionerend achterlicht vormen, maar met veel proberen heb ik een tijd later toch een goed werkend geheel op de “Rode Reservist” zitten. En als ik alles aansluit en een paar keer test, met daartussendoor wat gefriemel en gepor in de dradenknoop aldaar, blijft alles werken.

Zadel erop en klaar. Weer een klusje van mijn lijstje.........

De volgende dag ging ik bij Theo J. langs. Met bij me de twee beugels die net niet pasten, waarop met een krasje aangegeven waar het gat eigenlijk had moeten zitten. En, ook niet onbelangrijk, met de “Reservist” waar die beugels op moeten passen. Met een grote boor werden op de afgetekende plaatsen twee flinke gaten gemaakt, waarna de beugels zonder veel problemen vastgezet konden worden. Weer een probleem minder.

Niet dat ik nu klaar ben met dit project-CX geval, want er moet nog een keertje gekeken worden waarom de Vetterkuip uit het midden zit, en ook moet de vastgeroeste claxon vervangen worden door een ander exemplaar.

En als ik daarmee klaar ben dan kan er op de “Rode Rakker” de overbrugging schakelaar van de vrijstand vervangen worden. Die werkt niet meer, en dat is best lastig als je per ongeluk de motor laat afslaan.

Genoeg te doen......




Terug naar de Motorpagina