Terug naar de Motor-pagina
Vorig - Vertrek, voor de derde keer -
Volgende - Problemen met een GL500 Silverwing -






Van La Muree naar Charny

Zondag 6 Mei

Als we wakker proberen te worden is het al duidelijk dat het stevig heeft geregend. Alles is drijfnat, en wat niet drijfnat is, is toch wel kleddernat. Maar goed, de boel wordt opgeladen, nat en wel, en we beginnen aan het volgende stuk van de reis, in de hoop dat het weer zich een beetje zal gedragen. Vanaf 'La Muree' wil ik vandaag via 'le Grand Sanglier' en de daarbij liggende Aire met tankstation beginnen aan de weg naar Charny, waar de tweede camping van de reis is. Mijn TomTom geeft een route aan, maar ik begin er steeds meer aan te twijfelen of het wel de route is die ik heb geprogrammeerd. En als het wel de route is die ik het ingegeven, wat heb ik dan fout gedaan?

Later, thuis achter de computer, kijk ik het nog eens na. Het beoogde punt lag nog geen vier kilometer noordelijker, één oversteekje van de A34 verderop. Daar stond het beeld van Woinic, en daar was de geplande Aire, met tankstation en alles. Het scheelde net één route puntje.

Daardoor missen we nu wel het gewenste tankstation, en dat kan best lastig worden. Maar in Atigny is er dan eindelijk een tankstation. En dat is langzaamaan wel nodig. Hoewel de kraan nog niet op 'reserve' staat begon ik me toch wel zorgen te maken. Tanken, en voor degene die dat nodig hebben een rookpauze.

Via Suippes en Chalons-en-Champange rijden we verder, een mij bekende route. En bij het tankstation aan de D977 en de N4, nabij Sommesous, houden we, nat en en koud, halt.

Binnen blijkt de schade pas goed. Water in mijn laarzen, doorgelekte motorbroek bij Ron en Luc, en van alles is er nat. We drinken wat koffie, en wachten even totdat alles weer wat droger wordt. Als de zon een uurtje later weer gaat schijnen, al is het zwak, gaan we weer verder. Boven Troyes moet ik rechtsaf, weet ik uit de planning, en het lukt om het gewenste punt te vinden. De Seine, hier een smal en haast onbeduidend stroompje, wordt overgestoken, en we rijden in de richting van Villenueve-sur-Yonne. Ergens mis ik in die stad een route punt, of er is er eentje teveel, want de juiste oprit naar de brug over de Yonne vinden we niet. We draaien door smalle straatjes en TomTom blijft rechts zeggen, maar er staan bordjes dat dat niet mag, dus dan toch links. Dan wel twee maal rechts, en we komen aan de oever van de rivier. Verderop is de brug zichtbaar. Doordat ik de gewone oprit heb gemist moeten we nu vanaf een zijweggetje de brug op. Bovenaan stoppen, links en rechts controleren, en zodra het kan, optrekken en scherp links de brug over.

de brug
... de brug zichtbaar ...

Het is droog als we, een flinke tijd later, het terrein bij camping 'Les Platanes' opdraaien. We mogen naar binnen, en voor de tweede keer worden de tenten neergezet, kamp ingericht (stelt niets voor) en dan....

voor de tweede keer
... voor de tweede keer ...

Eten, dat is het volgende punt. Volgens TomTom en internet zijn er verschillende restaurants in Charny. En dat klopt, alleen zijn ze allemaal dicht op zondag, en daar hebben we niet zoveel aan. Dan maar terug naar de camping, om de meegenomen voorraad aan te spreken. Nou ja, he is warm, en het vult de maag. Terwijl het langzaam aan donker wordt, wordt er heel wat nagepraat over de dag, de warm lopende motor van Nick, vreemde Franse gewoontes en de regen van deze ochtend. Het is dicht tegen twaalven als ik richting de slaapzak ga. Ik hoop alleen dat de kikkers, die vlak bij hun territorium hebben, zich vannacht stil houden. Of misschien zijn het wel kunst-kikkers, en zet iemand ze uit......





Vorig - Vertrek, voor de derde keer -
Volgende - Problemen met een GL500 Silverwing -